Porovnat (0)

Strava pro lepší běžecký výkon


Může strava, a potraviny, které konzumujeme ovlivnit naše běžecké výkony? Zcela určitě. O některých ani nevíte, jak skvělé vlastnosti mají a denně je konzumujete. Někdy jsou nazývané také jako superpotraviny. Které to jsou?

Datle

Nejlepší alternativa svačinky při dlouhých výbězích, nebo celodenní aktivitě. Datle obsahují velké množství glukózy a sacharidů, tím pádem nám dodají rychlou energii. Navíc jsou dobře stravitelné a nemusíme je nijak tepelně upravovat. Při aktivitě stačí sezobnout pár kuliček, nebo je ráno nakrájet na ovesnou kaši.

 

Avokádo

Avokádo je nejlepším zdrojem zdravých tuků, které naše tělo rozhodně pro lepší výkony potřebuje. Je navíc i plné vitamínů a minerálů. Někdo mu nepřijde vůbec na chuť, druzí ho naopak zbožňují. Bohužel i cena za kus u některých běžců hraje roli v zařazení této potraviny do jídelníčku. Pokud to ale mám srovnat v tom, co za živiny avokádo obsahuje, rozhodně jsou to dobře investované peníze. Skvěle chutná na opečeném toastu, nebo se hodně používá do pomazánek. Můžeme také přidat do salátu. Použití je neomezené.

 

Mandle

Nejlepší pomocník při regeneraci po náročném tréninku. Obsahuje velký podíl vitamínu E. Zdravou a skvělou alternativou je také mandlové máslo.

 

Batáty a quinoa

Druh příloh, které se bohužel na českém jídelníčku objevují zcela výjimečně. Jejich supervlastnost tkví, k množství sacharidů které obsahují a jsou také skvělým zdrojem proteinů. Nejlepší náhražka za tolik opěvované těstoviny, kterých už je každý běžec u nás přejedený.

 

Banány

Nejjednodušší a rychlá svačina před, i po tréninku. Banány jsou bohaté na rychlo stravitelné sacharidy a dodají nám dostatečné množství draslíku.

 

Vyvážený jídelníček

Správná strava by měla být vyvážená a měla by obsahovat všechny důležité složky potravy. A mějme také na paměti, že je vždy lepší konzumovat klasické potraviny, než ty „chemicky vytvořené“ doplňky stravy. Pokud chceme během i zhubnou a formovat postavu rozhodně nevynechávejte některou z těchto složek. Stačí jídelníček upravit tak, aby váš kalorický příjem byl nižší než výdej. Důležitou současí tohoto procesu je také příjem tekutin. Jejich objem bychom s naběhanými kilometry měli automaticky navýšit. Na mysli mám však čistou vodu nebo neslazené čaje. Rozhodně ne žádné slazené nápoje.






Záruka vrácení
peněz
Osobní odběr
v Brně ZDARMA
Doprava od 2000 Kč
ZDARMA
Tým
odborníků

Adresa prodejny

Brechtova 27/7
638 00 Brno-sever

Jak se k nám dostanete Zobrazit na mapě

info@actirun.cz
Otevírací doba
listopad - březen:
po–pá10.00–12.00
13.00–19.00
so09.00–12.00
 
duben - říjen:
po–pá10.00–12.00
14.00–18.00
sozavřeno
 
+420 731 431 912
+420 548 522 422